Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / FAQ

Upadłość konsumencka – opinie

22 marca 2018

Upadlosc konsumencka - opinie

Odnotowuje się coraz więcej osób ogłaszających upadłość konsumencką. Dzieje się tak zapewne z powodu zliberalizowanych przepisów upadłościowych. W związku z tym Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych wraz z BIG InfoMonitor przeprowadziła wśród Polaków ankietę na temat nowej ustawy o prawie upadłościowym. Jakie są jej wyniki?

W kategorii: FAQ

Upadłość konsumencka a poręczyciel

21 marca 2018

Upadłość konsumencka a poręczyciel

Zagadnienie upadłości konsumenckiej należy rozpatrywać zarówno z punktu widzenia poręczyciela, jak i osoby, której udzielono poręczenia. Odmienna jest bowiem sytuacja każdego z tych podmiotów w aspekcie ogłoszenia upadłości konsumenckiej.

W kategorii: FAQ

Upadłość konsumencka a miejsce zamieszkania

20 marca 2018

Upadlosc konsumencka a miejsce zamieszkania

Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej należało dostosować nasze prawo, w tym prawo upadłościowe, do norm ogólnoeuropejskich. Obecnie obowiązująca ustawa Prawo upadłościowe określa właściwość sądu upadłościowego dla każdego rodzaju upadłości, także upadłości konsumenckiej.

W kategorii: FAQ

Upadłość w czasach internetu

19 marca 2018

Upadlosc w czasach Internetu

W dobie zalewającej nas zewsząd informacji oraz dostępu niemal do każdej, również specjalistycznej wiedzy, nie dziwi to, że również w kontekście problemów finansowych i zadłużeń ludzie sięgają po radę najpierw do Internetu. Jest już dzisiaj znamienne, że bardzo często pacjent przychodzi do lekarza z pewną wiedzą na temat swojej choroby czy dolegliwości. Czasem jest to wiedza duża, choć może nie zawsze poprawna. Ciekawość człowieka w tej kwestii jest naturalna. Pytanie, czy wskazane jest, by pacjent kładł sobie do głowy wiadomości, które być może wcale go nie dotyczą, a tylko niepotrzebnie zestresują.

W kategorii: FAQ

Co to jest upadłość konsumencka?

12 marca 2018

Co to jest upadłość konsumencka?

Upadłość konsumencka jest postępowaniem, dzięki któremu niewypłacalni konsumenci mają szansę na całkowite lub częściowe umorzenie niespłaconych w trakcie postępowania długów. Niewypłacalny konsument, to osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, która nie jest w stanie regulować swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych. Przyjmuje się, że z niewypłacalnością mamy do czynienia, jeżeli opóźnienie w spłacie przekracza trzy miesiące.

W kategorii: FAQ

Upadłość konsumencka a komornik

7 marca 2018

Zanim do sądu wpłynie złożony przez niewypłacalnego konsumenta wniosek o ogłoszenie upadłości, zwykle od pewnego czasu prowadzone są już wobec niego postępowania egzekucyjne. Toczące się postępowania egzekucyjne w żadnym stopniu nie blokują możliwości ubiegania się o ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Na drodze do upadłości nie stoi także komornicze zajęcie majątku, czy też rachunku bankowego zadłużonej osoby.

W kategorii: FAQ

Postępowanie upadłościowe

6 marca 2018

Postępowanie upadłościowe

Kiedy sąd upadłościowy przyjmie złożony przez dłużnika wniosek o ogłoszenie upadłości, nie jest to jeszcze równoznaczne z tym, że postępowanie zakończy się pomyślnie i dojdzie do ogłoszenia upadłości, a następnie do umorzenia długów. Nawet po ogłoszeniu upadłości mogą mieć miejsce pewne zdarzenia, w obliczu których sąd wyda postanowienie o umorzeniu postępowania upadłościowego.

W kategorii: FAQ

Upadłość konsumencka a hipoteka

5 marca 2018

Upadłość konsumencka polega na częściowej lub całkowitej redukcji zadłużenia osoby fizycznej, która nie prowadzi działalności gospodarczej, choć dostępna jest również dla byłych przedsiębiorców. Warunkiem jest wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej nawet w dniu składania wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej. W procesie upadłościowym jednym z najistotniejszych praw jest hipoteka.

W kategorii: FAQ

Upadłość konsumencka a emerytura

3 marca 2018

Upadłość konsumencka a emerytura

Ogłoszenie upadłości konsumenckiej

Upadłość konsumencką może ogłosić sąd wobec dłużnika, który utracił zdolność do wykonywania swoich zobowiązań wymagalnych, a opóźnienie w ich wykonywaniu jest dłuższe niż trzy miesiące. Powoduje to stan niewypłacalności, który jest warunkiem koniecznym dla ogłoszenia upadłości. Dodatkowo dłużnik nie może umyślnie lub przez działania/zaniechania rażąco niedbałe doprowadzić do zwiększania stanu niewypłacalności.

W kategorii: FAQ

KTO PRZEPROWADZA UPADŁOŚĆ KONSUMENCKĄ?

2 marca 2018

KTO PRZEPROWADZA UPADŁOŚĆ KONSUMENCKĄ?

W poszczególnych częściach postępowania upadłościowego biorą udział osoby sprawujące konkretne funkcje. Cały proces upadłościowy można podzielić na trzy etapy, które obejmują: rozpoznanie wniosku (postępowanie w przedmiocie ogłoszenia upadłości konsumenckiej), właściwe postępowanie upadłościowe oraz wykonanie planu spłaty wierzycieli. 

W kategorii: FAQ

JAK DZIAŁA UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA?

1 marca 2018

Jak działa upadłość konsumencka

W sytuacji, gdy wszelkie „doraźne” środki (jak na przykład pomoc finansowa ze strony rodziny) nie pomogły w usunięciu zadłużenia, a Twoja kondycja finansowa ciągle  pozostawia wiele do życzenia, warto skorzystać z oddłużenia poprzez upadłość konsumencką.

W kategorii: FAQ

CO MOŻNA ZROBIĆ, BY WYJŚĆ Z ZADŁUŻENIA?

28 lutego 2018

CO MOŻNA ZROBIĆ, BY WYJŚĆ Z ZADŁUŻENIA?

Zadłużenie, nawet wysokie, nie jest sytuacją bez wyjścia. Niezależnie od przyczyn popadnięcia w długi, można zażegnać finansowe kłopoty. Pierwszą radą, jakiej trzeba udzielić osobom zmagającym się z podobnymi problemami, jest: Zachowaj spokój i działaj! Najgorsze, co można w tym wypadku zrobić, to poddać się panice albo popaść w zniechęcenie i bierność.

W kategorii: FAQ

Upadłość konsumencka a spadek

27 lutego 2018

Upadłość konsumencka a spadek

Ogłoszenie upadłości konsumenckiej umożliwia dłużnikowi powrót do spokojnego funkcjonowania bez obciążeń finansowych oraz obaw o majątek. Jednak pociąga ono za sobą określone konsekwencje prawne. Dotyczą one między innymi dziedziczenia w świetle postępowania upadłościowego.

W kategorii: FAQ

 Czy brak zgłoszonych wierzytelności wyklucza szansę na upadłość?

23 lutego 2018

Czy brak zgłoszonych wierzytelności wyklucza szansę na upadłość?

Uwzględniwszy wniosek o ogłoszenie upadłości, sąd wydaje postanowienie o ogłoszeniu upadłości oraz wzywa wierzycieli do zgłoszenia swoich roszczeń w czasie trzydziestu dni od dnia obwieszczenia postanowienia o ogłoszeniu upadłości w Centralnym Rejestrze Restrukturyzacji i Upadłości. Zgłoszenia wierzytelności należy dokonać na piśmie w dwóch egzemplarzach lub za pośrednictwem CRRiU. Wierzyciel zgłaszając swoje roszczenia jest również zobowiązany do wskazania dowodów potwierdzających zasadność owego zgłoszenia. Kiedy termin na zgłaszanie wierzytelności mija, syndyk sprawdza zgłoszone wierzytelności i sporządza ich listę, którą w kolejnym etapie zatwierdza sędzia-komisarz. Wierzyciele, którzy chcą wziąć udział w postępowaniu upadłościowym, a co za tym idzie ubiegać się o odzyskanie pieniędzy, muszą dokonać zgłoszenia wierzytelności w określonym terminie i zgodnie z wymaganiami zapisanymi w ustawie Prawo upadłościowe (art. 239 i 240). Wierzyciel nie ma jednak obowiązku zgłaszania swoich roszczeń w kwestii zaległych spłat. Ma prawo zrezygnować ze starań o ich odzyskanie. Takie stanowisko wierzycieli, niejednokrotnie podyktowane brakiem wiary w odzyskanie długu,  sprawia, że mają miejsce sytuacje, iż żaden z wierzycieli których wskazał upadły nie zgłasza wierzytelności.

W kategorii: FAQ

Prawo upadłościowe – z komentarzem i opisem nowelizacji

22 lutego 2018

Prawo upadłościowe - z komentarzem i opisem nowelizacji
  1. Nazwa ustawy

W celu uregulowania przepisów dotyczących relacji wierzyciel – dłużnik, dnia 28 lutego 2003 roku uchwalono ustawę „Prawo upadłościowe i naprawcze”. Większość przepisów weszła w życie 1 października. Od tego czasu poprawek dokonywano kilkakrotnie, dążąc do tego, by dostęp do upadłości miało jak najwięcej osób. I tak też 1 stycznia 2016 roku znowelizowano ustawę, co przyniosło jednocześnie zmianę jej nazwy na „Prawo upadłościowe”. Poprawka ta znalazła swoje brzmienie w Dzienniku Ustaw z 2015 roku, poz. 978, art. 428, pkt. 1.

W kategorii: FAQ

  • « Poprzednia strona
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Następna strona »

Kilka słów o nas:

Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

Kategorie artykułów:

  • ABC Upadłości
  • Wnioski i porady
  • Życie po upadłości
  • FAQ
  • Wyjście z długów
  • Bankructwo
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
  • Czyszczenie BIK

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

© 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności