• Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / FAQ / Upadłość konsumencka – opinie

Upadłość konsumencka – opinie

22 marca 2018

Odnotowuje się coraz więcej osób ogłaszających upadłość konsumencką. Dzieje się tak zapewne z powodu zliberalizowanych przepisów upadłościowych. W związku z tym Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych wraz z BIG InfoMonitor przeprowadziła wśród Polaków ankietę na temat nowej ustawy o prawie upadłościowym. Jakie są jej wyniki?

Spora część ankietowanych, bo aż 40%, nie miała zdania na temat nowych przepisów. Oznacza to, że świadomość Polaków odnośnie do możliwości oddłużenia przez upadłość konsumencką pozostaje dosyć niska. Poza tym aż 27% uczestników badania zaprezentowała negatywny stosunek do możliwości oddłużenia motywowany przekonaniem, że „długi należy spłacać”. Kolejne 24% badanych stwierdziło, że możliwość uzyskania upadłości raz na dziesięć lat jest zbyt liberalna. Tylko 9% ankietowanych przyznało, że z upadłości konsumenckiej należałoby korzystać zawsze, kiedy traci się płynność finansową.

Halina Kochalska, ekspert BIG InfoMonitor, uważa, że wyniki przeprowadzonych badań wskazują na konserwatywny stosunek Polaków do kwestii spłacania zobowiązań. W porównaniu z Europą Zachodnią w Polsce odsetek osób ogłaszających upadłość jest bardzo niski.

Około 60% zgłoszeń o upadłość konsumencką kończy się sukcesem, to znaczy oddłużeniem. W Internecie pojawiły się nawet specjalne fora dla dłużników, na których ludzie mogą dzielić się swoimi upadłościowymi historiami. Jak to zwykle bywa – wśród osób przedstawiających swoje doświadczenie można znaleźć te zadowolone, jak i ludzi skarżących się na działanie polskiego prawa. Lektura tych wpisów dowodzi, że nie ma dwóch jednakowych postępowań upadłościowych. To, jak długo będzie ono trwać i czy przebiegnie sprawnie, zależy przede wszystkim od sytuacji finansowo-prawnej dłużnika. Wiadomo – im ta jest mniej skomplikowana, tym szybciej i z większą pewnością można oczekiwać pozytywnych rezultatów. Innym czynnikiem wpływającym na przebieg postępowania jest doświadczenie organów biorących udział w procesie, np. syndyka.

Wśród historii z happy endem polecamy również te zamieszczone na naszym blogu (www.spiralazadluzenia.pl/miasta/). Niech zainspirują Was do spojrzenia w przyszłość z nadzieją i powzięcia kroków niezbędnych do tego, by znaleźć się pośród tych, którym się udało.

W kategorii: FAQ

Czy upadłość konsumencka umarza wszystkie długi?

Czy upadłość konsumencka umarza wszystkie długi?

Czy wiarygodność i zdolność kredytowa to te same pojęcia?

Międzynarodowe postępowanie upadłościowe

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Media społecznościowe:

Najnowsze artykuły:

Rzetelny Dłużnik – kto to taki?

Rzetelny Dłużnik – kto to taki?

Błędy osób niewypłacalnych

Upadłość konsumencka a UOKiK

Zdolność upadłościowa, a zdolność restrukturyzacyjna

Czym zajmuje się doradca restrukturyzacyjny?

Upadłość konsumencka a spirala zadłużenia

Bankructwo:

Upadłość konsumencka a UOKiK

Upadłość konsumencka a UOKiK

Oddalenie wniosku o upadłość przedsiębiorcy

Ogłoszenie upadłości firmy – zgłoszenie wniosku a zaniechanie

Upadłość konsumencka a zawieszenie postępowania sądowego. Co się dzieje, gdy strona procesu ogłasza upadłość?

Gdy ogłoszenie upadłości konsumenckiej staje się koniecznością…

ABC Upadłości:

Dłużnik a windykator

Dłużnik a windykator

Kilka wskazówek na skuteczne oszczędzanie pieniędzy

Życie na kredyt? Sprawdź, jak możesz wyjść z długów finansowych

Jak wygospodarować oszczędności z domowego budżetu

Kilka słów o nas:

Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

Kategorie artykułów:

  • ABC Upadłości
  • Wnioski i porady
  • Życie po upadłości
  • FAQ
  • Wyjście z długów
  • Bankructwo

Polityka cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz dla zapewnienia wygody użytkowania. Dowiedz się więcej

Newsletter:




© 2018 · Spirala zadłużenia ·