Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / FAQ

Ile kosztuje ogłoszenie upadłości konsumenckiej?

31 października 2017

Jeśli zastanawiasz się nad złożeniem wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej, z pewnością interesujesz się również kosztem przygotowania i przeprowadzenia postępowania. Na tę sumę składa się kilka wydatków. Wśród nich znajduje się obligatoryjna opłata za samo złożenie wniosku w odpowiednim wydziale sądu rejonowego – wynosi ona 30 zł (jeśli Twoja sytuacja nie pozwala Ci jej uiścić, sąd może Cię z niej zwolnić). Kolejnym wydatkiem będą koszty związane z samym postępowaniem. Na ich wysokość wpływa jego długość i stopień skomplikowania, a także wynagrodzenie zasądzone dla syndyka.

W kategorii: FAQ

Kiedy sąd umorzy postępowanie upadłościowe?

24 października 2017

Przyspieszone postępowanie układowe

Przygotowanie skutecznego wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej, wymaga czasu     i dużego zaangażowania. Tak, aby przedstawiona w nim historia kredytowa była dla sądu spójna i wiarygodna. Samo ogłoszenie upadłości konsumenckiej nie gwarantuje jeszcze oddłużenia, a całe postępowanie upadłościowe trwa zwykle kilka lat. Umorzenie zobowiązań może nastąpić dopiero po zakończeniu postępowania upadłościowego i wypełnieniu postanowień zawartych w planie spłaty wierzycieli, jeżeli taki plan został ustalony. Sąd ma prawo na każdym etapie postępowania umorzyć je, gdy zajdą ku temu powody uwzględnione w przepisach prawa upadłościowego, na wniosek syndyka lub wierzyciela oraz  z urzędu.

W kategorii: FAQ

Dlaczego warto ogłosić upadłość konsumencką?

10 października 2017

Współczesny świat promuje szeroko rozumiany sukces. Na portalach internetowych ludzie chwalą się swoimi osiągnięciami, zdjęciami z wakacji, samochodami czy innymi nabytkami. Niepowodzenie, przede wszystkim rozumiane jako finansowa nieporadność czy – wprost – niewypłacalność, z reguły spotyka się ze społecznym ostracyzmem. Zadłużenie niejednokrotnie powoduje odsunięcie się od osoby z trudnościami finansowymi przez znajomych, przyjaciół   a nawet rodzinę. Wśród opinii publicznej taka osoba zyskuje łatę „tej, co ma długi”, „tej, która sobie nie radzi”.

W kategorii: FAQ

Jak przebiega upadłość konsumencka?

5 października 2017

Złożenie wniosku

Postępowanie upadłościowe wobec osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej inicjuje sam dłużnik. Do jego decyzji należy wtedy złożenie wniosku o upadłość konsumencką. Wzór takiego dokumentu jest ściśle określony. W jego treści muszą znaleźć się następujące informacje: dane o dłużniku, jego majątku i aktualnych wierzycielach. Wniosek musi zostać uzasadniony, a umieszczone w nim twierdzenia poparte dokumentami dołączonymi w formie załączników. Starannie i skrupulatnie przygotowany wniosek wraz  z dowodem potwierdzającym uiszczenie opłaty sądowej za jego złożenie (30,00 zł), powinien trafić do właściwego sądu upadłościowego, znajdującego się najbliżej miejsca zamieszkania dłużnika.

W kategorii: FAQ

Gdzie zamieszka upadły konsument?

30 września 2017

Jednym z etapów postępowania upadłościowego jest likwidacja całego majątku dłużnika. Syndyk stara się spieniężyć wszystkie ruchomości i nieruchomości upadłego, w tym dom lub mieszkanie, w którym mieszka. Jednak po utracie dotychczasowego miejsca zamieszkania konsument nie jest pozostawiony sam sobie z wizją bezdomności. Przepisy dotyczące upadłości konsumenckiej przewidują rozwiązanie kwestii mieszkaniowej upadłego dłużnika.

W kategorii: FAQ

Najczęściej zadawane pytania na temat  upadłości konsumenckiej

23 września 2017

Konsumenci, którzy muszą zmierzyć się z wizją swojej niewypłacalności, znajdują się w bardzo trudnej sytuacji życiowej. Bardzo często są zdani niemal wyłącznie na siebie, a jedynym źródłem informacji jest dla nich internet. Przecież stawka, o jaką „toczy się gra” jest dla każdego bardzo wysoka. W końcu niewypłacalny konsument może utracić wszystko, na co pracował przez całe dotychczasowe życie. Właśnie dlatego, tak wielu publicystów i komentatorów poruszających tematykę prawną, apeluje w swoich publikacjach, aby z problemami z dziedziny prawno – podatkowej nie zmagać się samemu, tylko od razu zasięgać porady prawnej lub księgowej. Może okazać się, że problem, z którym się zmagamy nie jest wcale aż tak trudny, jak mogłoby się na początku wydawać.

W kategorii: FAQ

Jakie korzyści niesie ze sobą upadłość konsumencka?

10 września 2017

Upadłość konsumencka to złożone postępowanie, ale każdy z jego etapów przynosi konsumentowi korzyści. Nie trzeba zatem zakończenia postępowania, aby życie dłużnika zaczęło zmieniać się na lepsze.

W kategorii: FAQ

Kto przeprowadza upadłość konsumencką? Ramię w ramię z syndykiem i sędzią-komisarzem.

7 września 2017

– Sąd upadłościowy, sędzia- komisarz, syndyk- czy z każdym z nich będę mieć do czynienia, gdy postanowię ogłosić upadłość konsumencką?

­- Tak. Wszystkie te terminy wiążą się nierozerwalnie z procesem przeprowadzania upadłości konsumenckiej. Sąd upadłościowy jest wydziałem Sądu Rejonowego, nie stanowi on odrębnej instytucji. Jeśli szukamy właściwego dla nas organu prawa, musimy wybrać Sąd odpowiedni dla naszego miejsca zamieszkania. Tam należy złożyć wypełniony wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.

W kategorii: FAQ

Czy do ogłoszenia upadłości konsumenckiej jest potrzebny prawnik?

19 sierpnia 2017

Konsument, który ma problemy z regularnym spłacaniem swoich zadłużeń zazwyczaj szuka pomocy w… internecie. I jest to bardzo dobry pierwszy krok. Dzięki temu może poznać historie innych dłużników i dowiedzieć się jak oni uporali się ze swoimi problemami finansowymi. W ten sposób, niewypłacalny konsument dowiaduje się, że ustawodawca pomyślał o dłużnikach i przewidział w ustawie Prawo Upadłościowe instytucję upadłości konsumenckiej.

W kategorii: FAQ

  • « Poprzednia strona
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11

Kilka słów o nas:

Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

Kategorie artykułów:

  • ABC Upadłości
  • Wnioski i porady
  • Życie po upadłości
  • FAQ
  • Wyjście z długów
  • Bankructwo
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
  • Czyszczenie BIK

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

© 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności