Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / FAQ / Najczęściej zadawane pytania na temat  upadłości konsumenckiej

Najczęściej zadawane pytania na temat  upadłości konsumenckiej

23 września 2017

Konsumenci, którzy muszą zmierzyć się z wizją swojej niewypłacalności, znajdują się w bardzo trudnej sytuacji życiowej. Bardzo często są zdani niemal wyłącznie na siebie, a jedynym źródłem informacji jest dla nich internet. Przecież stawka, o jaką „toczy się gra” jest dla każdego bardzo wysoka. W końcu niewypłacalny konsument może utracić wszystko, na co pracował przez całe dotychczasowe życie. Właśnie dlatego, tak wielu publicystów i komentatorów poruszających tematykę prawną, apeluje w swoich publikacjach, aby z problemami z dziedziny prawno – podatkowej nie zmagać się samemu, tylko od razu zasięgać porady prawnej lub księgowej. Może okazać się, że problem, z którym się zmagamy nie jest wcale aż tak trudny, jak mogłoby się na początku wydawać.

Zanim jednak niewypłacalny konsument zdecyduje się na konsultacje prawne, ma w głowie mnóstwo pytań, które nie dają mu spokoju, jak np. czy straci cały majątek, czy ma w ogóle szansę na ogłoszenie upadłości, itp. Warto te wszystkie pytanie spisać przed spotkaniem z prawnikiem, aby podczas wizyty w kancelarii nic nie umknęło. Aby ułatwić przygotowanie takiej listy, poniżej przedstawiamy listę z najczęściej powtarzającymi się pytaniami oraz krótkimi odpowiedziami. Mamy nadzieję, że okaże się pomocna.

Czy mam w ogóle szansę na ogłoszenie upadłości konsumenckiej?

Podstawowym warunkiem do ogłoszenia upadłości jest niewypłacalność (nawet jeżeli dotyczy ona tylko jednego długu), czyli brak środków do regularnych spłat zadłużenia. A posiadany majątek jest zbyt mały, żeby zaspokoić oczekiwania wierzycieli. Bardzo ważny jest również fakt, że trudna sytuacja finansowa, w której znalazł się konsument nie wynika bezpośrednio z jego winy, a jest skutkiem, np., choroby, utraty pracy, śmierci bliskiej osoby, kataklizmu lub działań osób trzecich.

Czy wraz z ogłoszeniem upadłości konsumenckiej stracę cały majątek?

Wszystko zależy od sytuacji finansowej dłużnika i planu spłaty wierzycieli, który zostanie opracowany po wydaniu przez sąd postanowienia o ogłoszeniu upadłości. Jeżeli uda się dłużnikowi zawrzeć układ z wierzycielami, czyli uzgodnić z wierzycielami termin spłaty długu i wielkości spłacanego zadłużenia, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że upadłemu uda się zachować całość lub część swojego majątku.

Co ile lat mogę ogłosić upadłość konsumencką?

Zgodnie z nowelizacją ustawy o Prawie Upadłościowym upadłość konsumencką można ogłosić nie częściej niż co dziesięć lat, licząc od zakończenia poprzedniego postępowania.

Kiedy będę moje dochody staną się wolne od obciążeń?

Już na samym początku drogi do ogłoszenia upadłości warto wiedzieć, że przez cały czas trwania postępowania upadłościowego ustalona wysokość dochodów upadłego będzie podlegała zajęciu. Oznacza to, że będzie wchodziła do masy upadłości. Dopiero wraz z uprawomocnieniem się postanowienia o ustaleniu planu spłaty wierzycieli, upadły przejmuje pełną kontrolę nad własnym majątkiem. Od tego momentu upadły może podjąć pracę zarobkową, ale wciąż trzeba mieć na uwadze konieczność terminowych spłat na rzecz wierzycieli w ramach planu spłaty wierzycieli.

 

W kategorii: FAQ

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Czy syndyk – a potem sędzia komisarz – może zmienić plan spłaty?

    Upadłość konsumencka. Czy można zaskarżyć listę wierzytelności?

    Jak przebiega upadłość konsumencka?

    UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA W 3 DNI CZY JEDNAK DŁUŻEJ?

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności