Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wyjście z długów / Dłużniku, wystrzegaj się tych błędów!

Dłużniku, wystrzegaj się tych błędów!

8 marca 2018

Proces ogłoszenia upadłości jest długotrwały i dość kosztowny. Poza podstawowymi przesłankami – takimi jak niewypłacalność czy brak winy dłużnika w powstaniu zadłużenia – dla powodzenia całej procedury znaczenie mają również inne aspekty postępowania zadłużonego. Niestety, zdarza się tak, że dłużnik własnym zachowaniem komplikuje lub nawet uniemożliwia ogłoszenie upadłości konsumenckiej.

Sytuacja, w której znalazł się zadłużony konsument, wymaga od niego cierpliwości oraz roztropności. Kompletowanie dokumentów, wypełnianie wniosku, konsultacje ze specjalistami – to czynności nieraz stresujące i żmudne. Oczekiwaniu na wydanie przez sąd postanowienia odnośnie do ogłoszenia upadłości towarzyszy nieraz troska o aktualną sytuację finansową. Bywa i tak, że zaczyna brakować środków na codzienne utrzymanie siebie i najbliższych. Bardzo ważne, by w takiej sytuacji nie podejmować żadnych nieprzemyślanych kroków, które zadziałałyby na niekorzyść konsumenta.

Zależy nam na zwiększeniu świadomości w tej materii, dlatego też przedstawiamy najczęściej popełniane przez dłużnika błędy podczas ubiegania się o upadłość konsumencką.

Zwiększanie zadłużenia

Świadome powiększanie zadłużenia jest jednym z najczęstszych czynności dłużników, które można by nazwać nieroztropnymi. Ktoś, kto wpadł w zadłużenie i ubiega się o ogłoszenie upadłości konsumenckiej, nie może brać kolejnych kredytów czy pożyczek w nadziei, że pozostanie to bez wpływu na proces upadłościowy. W czasie ubiegania się o upadłość konsumencką  należy unikać zaciągania wszelkich zobowiązań finansowych. Dopuszcza się pomoc finansową ze strony np. rodziny, ale tylko w pilnej potrzebie i wyłącznie w postaci darowizny.

Kontakty z wierzycielami

Niewskazany jest kontakt z wierzycielami, kiedy dłużnik czeka na postanowienie o ogłoszeniu upadłości, tym bardziej, jeśli żaden z wierzycieli nie wezwał do zapłaty zobowiązań. Nie należy także zawierać porozumień i ugód z wierzycielami oraz ujawniać woli ogłoszenia upadłości.

Ukrywanie majątku

Ukrywanie majątku, wyprzedawanie go, zrzekanie się jakichś korzyści majątkowych czy umarzanie długów – to czynności pochopne i niepotrzebne, mogące negatywnie wpłynąć na wiarygodność dłużnika. W trakcie oczekiwania na decyzję sądu zaleca się nie manipulować w żaden sposób majątkiem.

Brak współpracy z organami postępowania upadłościowego

Rzetelny i roztropny dłużnik powinien pozostawać w ciągłym kontakcie z sądem czy komornikiem. Powinien on odpowiadać na wszystkie wezwania, nie unikać egzekucji komorniczych, odbierać stosowną korespondencję czy udzielać wszelkich informacji odnośnie do swojej sytuacji i majątku. Ignorowanie sądu i komornika na pewno wpłynie niekorzystnie na cały proces upadłościowy.

 

W kategorii: Wyjście z długów

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Długi zostaw za sobą!

    Błędne koło, czyli pożyczka na spłatę kredytu

    Co w praktyce oznacza upadłość?

    Ukochana wieś- nie zawsze przyjazna wieś

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności