Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wnioski i porady / Upadłość konsumencka – broszury i formularze

Upadłość konsumencka – broszury i formularze

8 kwietnia 2018

Ogromna ilość stron internetowych, w tym również tych dotyczących upadłości konsumenckiej, może prowadzić do tego, że kłopotliwe staje się zweryfikowanie, który z komunikatów jest tym obecnie obowiązującym i zawierającym jedynie poprawne dane. Poszukując wiadomości dotyczących norm i przepisów prawnych, nie wolno zapominać o tym, że prawo nieustannie ewoluuje i dziś przeczytane informacje mogą być na następny dzień nieaktualne. Upadłość konsumencka, to stosunkowo niedawno wprowadzone do polskiego prawa postępowanie (marzec 2009r.), nad kształtem którego nadal prowadzone są prace. Nawet w czasie pisania poniższego artykułu wiadomym jest, że opracowano nowy projekt kolejnych już zmian.

Poruszając się w temacie upadłości konsumenckiej warto wspomnieć o Ministerstwie Sprawiedliwości tj. o resorcie, który czuwa nad kształtem i wymaganiami formalnymi dotyczącymi przebiegu tego postępowania w Polsce. Ministerstwo Sprawiedliwości jest urzędem administracji rządowej. Jego nadzorem zajmuje się Minister Sprawiedliwości. Szef wspomnianego resortu kieruje administracją rządową w obszarze sprawiedliwości. Dodatkowo, Minister Sprawiedliwości, jest odpowiedzialny za pracę nad projektami zmian w prawie cywilnym, karnym i rodzinnym.

Wobec powyższego, strona internetowa Ministerstwa Sprawiedliwości to miejsce, gdzie znajdują się najnowsze wiadomości z zakresu szeroko pojętego prawa, także z zakresu konsumenckiego postępowania upadłościowego. Można powiedzieć, że umieszczone na stronie www.ms.gov.pl wpisy pochodzą z samego źródła, którym jest właśnie Ministerstwo Sprawiedliwości. Dzięki temu, nabieramy pewności, że wszystkie komunikaty są poprawne i aktualne na dany dzień. Pierwsze artykuły, które możemy odnaleźć w Archiwum informacji wspomnianej strony pochodzą z 2007 roku. Zatem od ponad dziesięciu lat, za pośrednictwem strony Ministerstwa Sprawiedliwości, możemy śledzić zachodzące w polskim sądownictwie zmiany.

Specjalnie dla konsumentów zainteresowanych tematyką upadłości konsumenckiej, został przygotowany i umieszczony na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości Poradnik dotyczący upadłości konsumenckiej. W pracach nad Poradnikiem brali udział sędziowie i adwokaci. Poradnik zawiera podstawowe informacje o celach i konsekwencjach postępowania oraz o tym: kto może skorzystać z upadłości konsumenckiej; co zrobić, aby postępowanie upadłościowe zostało wszczęte, jak ono przebiega i w jaki sposób może się zakończyć? Czytelnik dowie się w jakich okolicznościach sąd oddali złożony wniosek oraz na jakie elementy wniosku należy zwrócić uwagę podczas jego uzupełniania. Poza Poradnikiem, Ministerstwo Sprawiedliwości umożliwia pobranie wzoru formularza- Wniosek dłużnika o ogłoszenie upadłości osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej. Dostęp do tego wzoru jest o tyle istotny, że od 1 stycznia 2016 roku każdy ubiegający się o oddłużenie konsument zobowiązany jest do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości na właściwym formularzu. Wszyscy odwiedzający stronę Ministerstwa Sprawiedliwości mogą także bezpłatnie pobrać wspomniany Poradnik. Omówione dokumenty można odnaleźć w zakładce Działalność, w miejscu- Broszury i publikacje. 

 

W kategorii: Wnioski i porady

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Śmierć dłużnika w czasie trwania procesu oddłużania

    Jakie są zalety upadłości konsumenckiej?

    Oszczędzanie dobrym nawykiem, czyli jak zadbać o własne finanse?

    Jak nie popadać w długi, a nad posiadanymi zobowiązaniami zapanować?

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności