Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wnioski i porady / Powtarzalne błędy dłużników

Powtarzalne błędy dłużników

26 lipca 2018

Przede wszystkim… ZWIĘKSZANIE ZADŁUŻENIA

Popadnięciu w stan niewypłacalności towarzyszy zazwyczaj duży dyskomfort, który czasami może zamienić się w panikę. Wówczas nierzadko  pojawia się mechanizm powodujący pogorszenie sytuacji dłużnika, a nie – jak pierwotnie miał on nadzieję – wyjście z trudnej sytuacji. Otóż branie kolejnych kredytów czy pożyczek na spłatę istniejącego zadłużenia zawsze (albo prawie zawsze) kończy się niepomyślnie. Bardzo łatwo można uruchomić w ten sposób spiralę kredytową, a jej specyfika rzadko kiedy okazują się litościwe…

Czekanie na… pomoc banku

Nawet jeżeli do tej pory rzetelnie wywiązywaliśmy się z wszelkich płatności, nie powinniśmy liczyć na to, że bank czy jakakolwiek inna instytucja finansowa w przypadku naszych problemów pieniężnych  pospieszy nam z pomocą. Choćby kłopoty w spłacie rat były tylko przejściowe, nie należy się spodziewać, że bank zmniejszy należność albo w ogóle pozwoli nam przez pewien czas nie płacić. Pamiętajmy, że tego rodzaju instytucje są nastawione na zysk, rządzą się swoimi prawami i procedurami. Wszelkiego rodzaju „pójście na rękę” dłużnikowi i tak nie rozwiąże wszystkich jego problemów finansowych.

Bankowe sztuczki

Co więcej, czasem banki stosują strategie, które są tylko pozorną pomocą. Do najczęstszych pułapek, w jakie może wpaść dłużnik, należą: dołączenie kogoś do kredytu jako współkredytobiorcę lub poręczyciela; przedstawienie dodatkowego zabezpieczenia kredytu (np. przez hipotekę); dobrowolne poddanie się egzekucji; dokonanie wpłaty uwierzytelniającej, która ma rzekomo wskazywać na dobrą wolę dłużnika w kwestii dalszego spłacania zobowiązań. Tego rodzaju propozycje tak naprawdę niewiele dają dłużnikowi (np. obniżenie raty na kilka miesięcy), a mogą okazać się tragiczne w skutkach, gdy problemy finansowe będą się przeciągać.

Ignorowanie zadłużenia

Nieodbieranie korespondencji z banku, ignorowanie kontaktów telefoniczny czy udawanie, że w związku z długiem nie dostajemy żadnych maili – to typowe i najbardziej szkodliwe, błędne reakcje dłużnika. Taka postawa wcale nie sprawi, że nasze kłopoty znikną, przeciwnie – możemy się spodziewać, że wraz z dalszą ignorancją problemów doprowadzi to do wszczęcia postępowania egzekucyjnego.  

W kategorii: Wnioski i porady

Miałem zwiedzać świat, a mieszkam w aucie. Wszystko przez kredyty

Nowelizacja przepisów o upadłości konsumenckiej 2019 r. Jakie czekają nas zmiany?

Warunki upadłości konsumenckiej

Kiedy sąd może oddalić wniosek upadłościowy?

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

Komentarze

  1. JolaB pisze

    25 września 2018 o 15:18

    Wszystko OK, tylko że firmy windykacyjne chyba zapomniały, że obowiązuje RODO i jak dzwonią, to żądają podania „w celach weryfikacyjnych” daty urodzenia albo PESELu. Tymczasem nie mogą tego robić, a my nie musimy udzielać takich informacji przez telefon. Albo przysyłają list zwykłą pocztą (nie poleconym) i domagają się zapłaty jakiejś kwoty wyssanej z palca. Niech zmienią zasady kontaktowania się z dłużnikiem, to wtedy można ich nie ignorować.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kilka słów o nas:

Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

Kategorie artykułów:

  • ABC Upadłości
  • Wnioski i porady
  • Życie po upadłości
  • FAQ
  • Wyjście z długów
  • Bankructwo
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
  • Czyszczenie BIK

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.

© 2019 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności