Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wnioski i porady / Powtarzalne błędy dłużników

Powtarzalne błędy dłużników

26 lipca 2018

Przede wszystkim… ZWIĘKSZANIE ZADŁUŻENIA

Popadnięciu w stan niewypłacalności towarzyszy zazwyczaj duży dyskomfort, który czasami może zamienić się w panikę. Wówczas nierzadko  pojawia się mechanizm powodujący pogorszenie sytuacji dłużnika, a nie – jak pierwotnie miał on nadzieję – wyjście z trudnej sytuacji. Otóż branie kolejnych kredytów czy pożyczek na spłatę istniejącego zadłużenia zawsze (albo prawie zawsze) kończy się niepomyślnie. Bardzo łatwo można uruchomić w ten sposób spiralę kredytową, a jej specyfika rzadko kiedy okazują się litościwe…

Czekanie na… pomoc banku

Nawet jeżeli do tej pory rzetelnie wywiązywaliśmy się z wszelkich płatności, nie powinniśmy liczyć na to, że bank czy jakakolwiek inna instytucja finansowa w przypadku naszych problemów pieniężnych  pospieszy nam z pomocą. Choćby kłopoty w spłacie rat były tylko przejściowe, nie należy się spodziewać, że bank zmniejszy należność albo w ogóle pozwoli nam przez pewien czas nie płacić. Pamiętajmy, że tego rodzaju instytucje są nastawione na zysk, rządzą się swoimi prawami i procedurami. Wszelkiego rodzaju „pójście na rękę” dłużnikowi i tak nie rozwiąże wszystkich jego problemów finansowych.

Bankowe sztuczki

Co więcej, czasem banki stosują strategie, które są tylko pozorną pomocą. Do najczęstszych pułapek, w jakie może wpaść dłużnik, należą: dołączenie kogoś do kredytu jako współkredytobiorcę lub poręczyciela; przedstawienie dodatkowego zabezpieczenia kredytu (np. przez hipotekę); dobrowolne poddanie się egzekucji; dokonanie wpłaty uwierzytelniającej, która ma rzekomo wskazywać na dobrą wolę dłużnika w kwestii dalszego spłacania zobowiązań. Tego rodzaju propozycje tak naprawdę niewiele dają dłużnikowi (np. obniżenie raty na kilka miesięcy), a mogą okazać się tragiczne w skutkach, gdy problemy finansowe będą się przeciągać.

Ignorowanie zadłużenia

Nieodbieranie korespondencji z banku, ignorowanie kontaktów telefoniczny czy udawanie, że w związku z długiem nie dostajemy żadnych maili – to typowe i najbardziej szkodliwe, błędne reakcje dłużnika. Taka postawa wcale nie sprawi, że nasze kłopoty znikną, przeciwnie – możemy się spodziewać, że wraz z dalszą ignorancją problemów doprowadzi to do wszczęcia postępowania egzekucyjnego.  

W kategorii: Wnioski i porady

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Upadłość konsumencka a żyranci         

    Majątek w upadłości

    Sytuacja pracownika po ogłoszeniu upadłości przedsiębiorstwa

    Restrukturyzacja czy upadłość? Skąd wiadomo, które z postępowań będzie dla nas?

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności