Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wnioski i porady / Nieudolne negocjacje z wierzycielami – pomocy!

Nieudolne negocjacje z wierzycielami – pomocy!

20 września 2018

Nie załamuj rąk!

Kiedy zorientujesz się, że środki finansowe, jakimi dysponujesz, nie starczą ci na życie i na spłatę zaciągniętych zobowiązań, nie wpadaj w panikę. Nie udawaj też, że nie ma problemu. W takiej sytuacji najlepiej spojrzeć prawdzie w oczy. Wykonaj więc pierwszy krok i skontaktuj się z wierzycielem, np. z bankiem, żeby wynegocjować lepsze warunki spłaty długu.

Samodzielne negocjacje

W pierwszej kolejności możesz wysłać do swojego wierzyciela pismo z prośbą o polubowne załatwienie sprawy. Nierzadko dłużnicy obawiają się, że taki ruch pogorszy ich sytuację. Niepotrzebnie, bank może jedynie odpowiedzieć negatywnie na zapytanie dłużnika, nie ma prawa natomiast z tego powodu nakładać jakichś dodatkowych zobowiązań czy zrywać umowy. Warto przedstawić swoje położenie i zadeklarować chęć spłacenia długu. Jeżeli twoim wierzycielem jest bank, możesz poprosić o rozłożenie kredytu na większą liczbę mniejszych rat, umorzenie części odsetek czy zawieszenie spłaty na pewien okres. W ciągu 30 dni bank powinien odpowiedzieć na twoje pismo – może odrzucić twoje propozycje, zgodzić się na nie albo zaproponować własne rozwiązania.

Mediacje za pośrednictwem specjalistów

Nawet jeśli twoje wstępne działanie zawiedzie, nie wszystko jest stracone. Warto postępować wtedy szybko, ale rozważnie. Swoją sprawę można przekazać specjalistom z zakresu mediacji. Fachowi negocjatorzy ponownie skontaktują się z twoim wierzycielem, jednak najpierw przeprowadzą dokładną analizę twojej sytuacji materialnej. Być może dostrzegą jakieś ważne jej aspekty, które tobie umknęły, a w rozmowach z wierzycielem położą nacisk na takie elementy, które przeważą szalę na twoją korzyść. Negocjator w twoim imieniu zajmie się sporządzaniem wymaganych pism, prowadzeniem rozmów z wierzycielami oraz ochroną prawną przed ich przedstawicielami (np. firmami windykacyjnymi). Pamiętaj, że  mediacje nie ograniczają się jedynie do negocjacji nad obniżeniem rat. Ich zakres jest szerszy i w przypadku, gdy wierzycielem jest bank, może obejmować przywrócenie umowy kredytowej (jej odnowienie), umorzenie naliczonych odsetek za zwłokę w spłacie długu czy karencję w spłacie zadłużenia.

W kategorii: Wnioski i porady

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Czy upadli emeryci i renciści mają szansę na odzyskanie życiowej równowagi?

    Alimenty w 2019 roku. Najważniejsze zmiany

    Przedsiębiorstwo rolne w postępowaniu restrukturyzacyjnym

    Upadłość konsumencką należy traktować jak życiową lekcję

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności