Ogłoszenie upadłości konsumenckiej to długotrwały proces, dlatego jeśli konsument rozważa zgłoszenie swojego wniosku, to musi uzbroić się w cierpliwość. Jest to szczególnie ważne w momencie, kiedy wniosek trafi już do sądu, a konsument będzie oczekiwał na wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości.
Zrozumiałe jest, że każdy konsument, który chce ogłosić upadłość konsumencką znajduje się w trudnej sytuacji życiowej i finansowej. Zdarza się, że ma nawet problemy z zaspokojeniem najpotrzebniejszych potrzeb życiowych dla swoich najbliższych. Nie ma się zatem co dziwić, że jest nerwowy i stara się znaleźć jakieś pośrednie rozwiązanie, które zapewni mu dodatkowe źródło dochodu. A przedłużające się oczekiwanie na wydanie przez sąd postanowienia, tylko podgrzewa atmosferę.
Należy mocno podkreślić, że konsument będący w trakcie postępowania upadłościowego nie powinien wykonywać żadnych niepotrzebnych i nieprzemyślanych czynności, które mogą tylko zadziałać na jego niekorzyść. Niestety, ale wielu upadłych konsumentów, nie wie czego nie powinni robić w trakcie procesu upadłościowego, ponieważ nie ma o tym informacji w Internecie. Oto krótka lista rzeczy, których konsument w trakcie procesu powinien się wystrzegać.
Nie zwiększaj swojego zadłużenia
Bardzo ważne jest, aby świadomie nie zwiększać swojego zadłużenia oraz niewypłacalności. Oznacza to, że zdecydowanie należy unikać zaciągania kolejnych kredytów czy pożyczek typu „chwilówka”. Jedynym wyjątkiem w takich sytuacjach może być wsparcie finansowe rodziny, jeżeli konsument będzie faktycznie w bardzo pilnej potrzebie, np. brak środków na bieżące zaspokojenie potrzeb życiowych, nagła choroba, itp. Warto jednak wiedzieć, że takie rozwiązanie jest bezpieczne jeżeli wsparcie rodziny jest w formie darowizny, a nie pożyczki. W sytuacji, gdy pieniądze pożycza członek rodziny to dalej jest to zobowiązanie, tyle że nie zaciągnięte od banku, ale od kogoś bliskiego.
Unikaj kontaktów z wierzycielami
Kontakt z wierzycielami w momencie, kiedy konsument oczekuje już na postanowienie o ogłoszenie upadłości jest niewskazany. A w szczególności należy go unikać jeśli się wierzyciele na razie nie wzywają do zapłaty. Bardzo ważne jest również, aby nie ujawniać woli ogłoszenia upadłości konsumenckiej oraz nie zawierać żadnych porozumień i ugód z wierzycielami.
Nie ukrywaj i nie wyprzedawaj majątku
Ważne jest również, aby dłużnik nie wykonywał żadnych gwałtownych i nieprzemyślanych ruchów, które mogą zaważyć na jego wiarygodności, np. nie wyprzedawać swojego majątku oraz nie zrzekać się żadnych korzyści majątkowych czy roszczeń, np. spadku lub nie umarzać długów swoim dłużnikom.
Bądź dostępny dla sądu i komornika
Niewskazane jest ignorowanie postępowań sądowych, egzekucji komorniczych oraz przesyłek pocztowych. Będzie to działało wyłącznie na niekorzyść konsumenta.
Dodaj komentarz