Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wnioski i porady / Jesteś w trakcie procesu upadłościowego? Nie popełniaj tych błędów, bo mogę sporo kosztować

Jesteś w trakcie procesu upadłościowego? Nie popełniaj tych błędów, bo mogę sporo kosztować

22 września 2017

Ogłoszenie upadłości konsumenckiej to długotrwały proces, dlatego jeśli konsument rozważa zgłoszenie swojego wniosku, to musi uzbroić się w cierpliwość. Jest to szczególnie ważne w momencie, kiedy wniosek trafi już do sądu, a konsument będzie oczekiwał na wydanie  postanowienia o ogłoszeniu upadłości.

Zrozumiałe jest, że każdy konsument, który chce ogłosić upadłość konsumencką znajduje się  w trudnej sytuacji życiowej i finansowej. Zdarza się, że ma nawet problemy z zaspokojeniem najpotrzebniejszych potrzeb życiowych dla swoich najbliższych. Nie ma się zatem co dziwić, że jest nerwowy i stara się znaleźć jakieś pośrednie rozwiązanie, które zapewni mu dodatkowe źródło dochodu. A przedłużające się oczekiwanie na wydanie przez sąd postanowienia, tylko podgrzewa atmosferę.

Należy mocno podkreślić, że konsument będący w trakcie postępowania upadłościowego nie powinien wykonywać żadnych niepotrzebnych i nieprzemyślanych czynności, które mogą tylko zadziałać na jego niekorzyść. Niestety, ale wielu upadłych konsumentów, nie wie czego nie powinni robić w trakcie procesu upadłościowego, ponieważ nie ma o tym informacji w Internecie. Oto krótka lista rzeczy, których konsument w trakcie procesu powinien się wystrzegać.

Nie zwiększaj swojego zadłużenia

Bardzo ważne jest, aby świadomie nie zwiększać swojego zadłużenia oraz niewypłacalności. Oznacza to, że zdecydowanie należy unikać zaciągania kolejnych kredytów czy pożyczek typu „chwilówka”. Jedynym wyjątkiem w takich sytuacjach może być wsparcie finansowe rodziny, jeżeli konsument będzie faktycznie w bardzo pilnej potrzebie, np. brak środków na bieżące zaspokojenie potrzeb życiowych, nagła choroba, itp. Warto jednak wiedzieć, że takie rozwiązanie jest bezpieczne jeżeli wsparcie rodziny jest w formie darowizny, a nie pożyczki. W sytuacji, gdy pieniądze pożycza członek rodziny to dalej jest to zobowiązanie, tyle że nie zaciągnięte od banku, ale od kogoś bliskiego.

Unikaj kontaktów z wierzycielami

Kontakt z wierzycielami w momencie, kiedy konsument oczekuje już na postanowienie o ogłoszenie upadłości jest niewskazany. A w szczególności należy go unikać jeśli się wierzyciele na razie nie wzywają do zapłaty. Bardzo ważne jest również, aby nie ujawniać woli ogłoszenia upadłości konsumenckiej oraz nie zawierać żadnych porozumień i ugód z wierzycielami.

Nie ukrywaj i nie wyprzedawaj majątku

Ważne jest również, aby dłużnik nie wykonywał żadnych gwałtownych i nieprzemyślanych ruchów, które mogą zaważyć na jego wiarygodności, np. nie wyprzedawać swojego majątku oraz nie zrzekać się żadnych korzyści majątkowych czy roszczeń, np. spadku lub nie umarzać długów swoim dłużnikom.

Bądź dostępny dla sądu i komornika

Niewskazane jest ignorowanie postępowań sądowych, egzekucji komorniczych oraz przesyłek pocztowych. Będzie to działało wyłącznie na niekorzyść konsumenta.

 

W kategorii: Wnioski i porady

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Alimenty w 2019 roku. Najważniejsze zmiany

    Nagłe zwolnienie z pracy? Jak ustrzec się przed kryzysem finansowym?

    Upadłość gospodarcza. Jak i kiedy można zamknąć firmę?

    W niewoli długów. Jak stać się niezależnym finansowo i patrzeć spokojnie w przyszłość?

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności