Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wnioski i porady / Ataki phishingowe – jak się ich wystrzegać?

Ataki phishingowe – jak się ich wystrzegać?

29 grudnia 2018

Phishing to pojęcie stosunkowo młode, które zostało spopularyzowane w ostatnich latach wraz z rozwojem Internetu oraz tzw. cyberprzestępczością. Ataki phishingowe polegają najczęściej na podszywaniu się pod firmy działające w Internecie (np. organizacje finansowe, sklepy internetowe, itp.). W tym celu najczęściej wykorzystywane są wiadomości email lub SMS-y, które są niemal identyczne jak te, wysyłane przez banki lub firmy, z których korzystamy na co dzień. Celem tych ataków jest kradzież danych klientów, w szczególności ich danych logowania lub numerów kart kredytowych.

Istnieje możliwość rozpoznania, że staliśmy się celem ataku phishingowego?

Cyberprzestępcy najczęściej wysyłają do konsumentów wiadomości, w których informują o potrzebie zmiany hasła lub podania danych logowania do konta danej firmy, w celu bliżej niewyjaśnionej weryfikacji. Na szczęście jest kilka detali w takiej wiadomości, na podstawie których można stwierdzić, że wiadomość może być próbą ataku.

Trzeba przyznać, że o ile jeszcze kilka lat temu wiadomości phishingowe odstawały graficznie od ich oryginalnych wersji, to obecnie są niemal identyczne. Czasami potrzeba naprawdę ponadprzeciętnej spostrzegawczości, aby móc dostrzec różnicę. W dobie dziesiątek otrzymywanych dziennie wiadomości email, które zazwyczaj przeglądamy pobieżnie, może być to trudnym zadaniem.

Sprawdź, kto jest nadawcą wiadomości

Powinniśmy być czujni za każdym razem kiedy otrzymujemy wiadomość, w której nadawca prosi nas o podanie naszych danych wrażliwych. Pierwszym odruchem powinno być sprawdzenie, kto jest nadawcą wiadomości. Jeżeli adres email nadawcy wygląda podejrzanie i nie ma w nim np. nazwy instytucji, której dotyczy wiadomość, to powinna nam się zapalić czerwona lampka. Zdarza się również tak, że adres nadawcy może być łudząco podobny do tego oryginalnego. Może różnić się jedynie inną literą, która na pierwszy rzut oka będzie taka sama, np. „2” zamiast „Z”, itp. Jeżeli coś wzbudzi nasze podejrzenie, to warto porównać adres email nadawcy ze starszymi wiadomościami otrzymanymi od tej firmy wcześniej.

Nawet jeżeli zdecydujemy się kliknąć w link znajdujący się w podejrzanej wiadomości, to zanim podamy jakiekolwiek dane warto sprawdzić, czy strona jest chroniona odpowiednim protokołem bezpieczeństwa. Wówczas w oknie przeglądarki powinna znajdować się mała ikona kłódki. Ponadto, warto zwrócić uwagę na sam link wyświetlanej strony. Jeżeli będzie znajdował się w nim ciąg różnych i niepowiązanych ze sobą liter, bez słowa kluczowego stanowiącego nazwę danej firmy, powinniśmy jak najszybciej zamknąć tę stronę.

Masz podejrzenia – natychmiast skontaktuj się z firmą, której dotyczy email

Jeżeli uznamy, że w otrzymanej korespondencji określone elementy budzą naszą wątpliwość, warto skontaktować się z firmą, której dotyczy dana wiadomość. Nie trzeba od razu wzbudzać wielkiego ataku paniki. Wystarczy zapytać się, czy to faktycznie ta firma prowadzi obecnie akcję zmiany hasła lub prosi o podanie danych wrażliwych. Zazwyczaj firmy nie proszą o to w wiadomościach email, a jedynie dopiero po zalogowaniu do ich strony. Twoja szybka reakcja może uchronić również innych klientów.

W kategorii: Wnioski i porady

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Kłopoty przedsiębiorców. Skup długów i wierzytelności

    Bezpieczne pożyczanie

    Szanse i zagrożenia przy prowadzeniu różnych form działalności gospodarczej

    Jak to działa – plan spłaty wierzycieli

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności