Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Życie po upadłości / Życie po upadłości konsumenckiej

Życie po upadłości konsumenckiej

2 września 2017

Dla wielu osób, przejście przez postępowanie upadłości konsumenckiej i umorzenie lub spłacenie wszystkich zobowiązań finansowych, oznacza rozpoczęcie nowego rozdziału w życiu. Z jednej strony jest to poczucie ogromnej ulgi. W końcu po latach zamartwiania się o sumy pieniędzy, jakie trzeba oddać wierzycielom, można ze spokojem ducha budzić się rano. Z drugiej strony, bardzo często upadli konsumenci zaczynają myśleć o tym, co dalej. Każdy jest co prawda w odmiennej sytuacji oraz wieku, ale zazwyczaj dylematy o dalszą egzystencję dotyczą podobnych tematów, takich jak: własne mieszkanie lub dom, zapewnienie sobie i swoim dzieciom finansowego bezpieczeństwa oraz zadbanie o ich przyszłość.

Zacznij od planu i przeanalizowania swoich możliwości

Nie należy działać pochopnie i pod wpływem emocji. Wszystkie decyzje powinny być przemyślane. Warto zacząć od rzetelnego przeanalizowania swoich możliwości na rynku pracy. Jeżeli upadły konsument ma pracę, warto postawić pytanie: czy ma szansę na podwyżkę lub awans? A może jest to dobry moment na przejrzenie ogłoszeń i znalezienie nowej, lepszej zarobkowo pracy. Zaś w sytuacji, gdzie konsument nie posiada zatrudnienia zaleca się rozpoczęcie natychmiastowych jej poszukiwań jako krok ku poprawie jakości życia.

Ponadto komfort psychiczny przyniesie spisanie na kartce listy zaplanowanych rzeczy –  w kolejności, od najważniejszych do tych najmniej istotnych. A następnie omówienie jej z najbliższymi oraz dokładne prześwietlenie każdego punktu na liście. Dzięki temu wszyscy członkowie rodziny będą wiedzieć do czego czas zacząć dążyć. Powinno to zadziałać motywująco.

Własne mieszkanie

Bardzo często zdarza się, że w trakcie postępowania upadłościowego konsument traci mieszkanie lub dom, który dla każdego jest oznaką spokoju i bezpieczeństwa. To może sprawić, że członkowie rodziny poczują się zagubieni i stracą poczucie stabilności życiowej. Dlatego dla niemal każdego upadłego konsumenta priorytetem staje się kupno własnego mieszkania lub domu.

Zgodnie z prawem, osoba upadła może bez problemu stać się właścicielem każdej nieruchomości. Problemem może okazać się jednak zdolność kredytowa. Każdy bank będzie interpretował to według wewnętrznych zasad. Będzie to zależało również od takich czynników jak: wysokość wkładu własnego czy średnia zarobków upadłego z ostatnich kilku miesięcy. Należałoby również wiedzieć, że w Biurze Informacji Kredytowej S.A. ogłoszenie upadłości konsumenckiej zostaje odnotowane w bazie danych a  historia kredytowa będzie widniała od momentu ogłoszenia upadłości przez kolejne 10 lat.

Daj sobie czas. Działaj bez zbędnego pośpiechu

Upadły konsument powinien przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość, nie podejmować żadnych pochopnych decyzji. Należy być świadomym, że odbudowanie majątku i odzyskanie równowagi finansowej może zająć trochę czasu i lepiej nie wybierać dróg na skróty, ponieważ w dłuższej perspektywie mogą okazać się błędem, który może kosztować zbyt wiele.

 

W kategorii: Życie po upadłości

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Planuj i zyskuj

    Jak przetrwać kryzys epidemii COVID – 19? Poradnik dla przedsiębiorcy

    Zaciąganie zobowiązań po upadłości konsumenckiej

    Kredyt hipoteczny po ogłoszeniu upadłości

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności