Spirala zadłużenia

  • Email
  • Facebook
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
  • Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / FAQ / Reklamacja w sprawie kredytu frankowego

Reklamacja w sprawie kredytu frankowego

18 września 2018

Od zawarcia umowa kredytowej do reklamacji!

Złożenie reklamacji służy klientowi, który stwierdził, że zakupiony przez niego towar lub wyświadczona mu usługa, odbiegają od jego oczekiwań i zapewnień ze strony sprzedawcy, co do jakości produktu czy usługi. O ile dosyć chętnie reklamujemy towary, zgłaszanie nieprawidłowości co do wykonanych usług nie przychodzi nam już z taką łatwością. Stając przed możliwością zareklamowania umowy kredytowej, niejednokrotnie boimy się, że z tego tytułu spotkają nas nieprzyjemne konsekwencje, np. bank zażąda dodatkowych zabezpieczeń albo w ogóle wypowie umowę. Tak się nie stanie. Pamiętajmy też, że pismo reklamacyjne wcale nie musi być napisane fachowym, prawniczym językiem, a jeśli w czasie jego tworzenia pojawią się jakieś trudności, zawsze można zwrócić się z tym do specjalisty. Zatem nie bójmy się reklamować umów kredytowych! Dla frankowiczów może to być pierwszy krok do poprawienia trudnej sytuacji finansowej.

Reklamacja umowy… – tylko kiedy?

Istnieją zasadniczo dwie sytuacje, które uzasadniają złożenie reklamacji co do umowy kredytu we frankach. Po pierwsze, możesz przedstawić bankowi reklamację wtedy, gdy dostrzeżesz w umowie jakieś nieprawidłowości, to znaczy – zauważysz, że zawarto w niej niedozwolone postanowienia (mamy wtedy do czynienia z abuzywnością zapisów). Postanowienia te mogą dotyczyć wprowadzania indeksacji lub denominacji kredytu, spreadów czy zasad w ustalaniu oprocentowania. Druga sytuacja polega na krzywdzącym wykonywaniu umowy w niezmienionym kształcie pomimo zaistnienia nowych okoliczności, np. dużego wzrostu rat, rozwodu i sprzedaży mieszkania, śmierci współmałżonka etc. Możesz złożyć jedną reklamację obejmującą wszystkie twoje zastrzeżenia. Pamiętaj jednak, że zanim to uczynisz, powinieneś dokonać rzetelnej analizy umowy, a reklamację dostosować do własnych problemów i potrzeb. Odradzamy korzystanie z gotowych wzorców reklamacji!

Kilka słów o tym, jak powinna wyglądać reklamacja

Co powinna zawierać taka reklamacja? Zawsze należy wskazać dane osobowe kredytobiorcy: jego imię i nazwisko oraz adres. Ponadto trzeba przedstawić dane adresata, to jest banku, z którym umowa kredytowa została zawarta. Koniecznie trzeba również zadbać o to, żeby reklamacja zawierała oznaczenie umowy kredytu, od którego jest wnoszona. W reklamacji należy powołać się na datę zawarcia umowy oraz jej numer.

W kategorii: FAQ

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:




    Upadłość konsumencka a spadek

    Odpowiedzialność poręczyciela a upadłość konsumencka

    Terminy w postępowaniu upadłościowym

    W jaki sposób można odziedziczyć dług?

    Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Kilka słów o nas:

    Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

    Zamów na stronie bezpłatną rozmowę z Kancelarią RIO, by porozmawiać o swojej sytuacji – możliwościach ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji.  Zespół Kancelarii tworzy wielu specjalistów – w tym prawników, doradców indywidualnych a także ekspertów od finansów.

    Kategorie artykułów:

    • ABC Upadłości
    • Wnioski i porady
    • Życie po upadłości
    • FAQ
    • Wyjście z długów
    • Bankructwo
    • Restrukturyzacja
    • Zagranica
    • Czyszczenie BIK

    Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

    od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

    W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.


    Deprecated: Korzystanie z genesis_footer_creds_text uznawane jest za przestarzałe od wersji 3.1.0! Zamiast tego użyj genesis_pre_get_option_footer_text. This filter is no longer supported. You can now modify your footer text using the Theme Settings. in /www/upadlosckonsumencka_www/www/spiralazadluzenia.pl/wp-includes/functions.php on line 5234

    © 2023 · Spirala zadłużenia · Polityka prywatności