• Strona główna
  • ABC Upadłości
    • Słownik upadłości
    • FAQ
  • Wnioski i porady
  • Bankructwo
  • Wyjście z długów
    • Życie po upadłości
    • Historie lokalnych upadłości
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
    • Norwegia
    • UK
  • Czyszczenie BIK
  • Kontakt
Jesteś w: Strona główna / Wnioski i porady / Dlaczego nie warto podawać nieprawdziwych informacji we wniosku o upadłość konsumencką?

Dlaczego nie warto podawać nieprawdziwych informacji we wniosku o upadłość konsumencką?

3 listopada 2017

Autorzy publikacji na temat prawa upadłościowego, bardzo często podkreślają, aby we wniosku o upadłość konsumencką nie zatajać oraz wystrzegać się podawania nieprawdziwych informacji. Mimo to zdarzają się upadli konsumenci, którzy robią wszystko, żeby ochronić chociaż minimalną część swojego majątku. Mają oczywiście nadzieję, że ich kłamstwo nie wyjdzie na jaw. Z poczucia empatii można wykazać moralne zrozumienie dla ich czynu. Nikt z nas nie chciałby stracić majątku, na który pracował całe życie, niejednokrotnie kosztem wielu wyrzeczeń i poświęceń. Niestety, bardzo szybko może się okazać, że z powodu nawet najmniejszego kłamstwa, upadły konsument może stracić dużo więcej – włącznie z poniesieniem odpowiedzialności karnej.

Oddalenie wniosku 

Podczas spotkania z prawnikiem, konsument dowie się m.in., że jego upadłość jest bardzo nie na rękę wierzycielom, ponieważ wydłuży to cały proces zwrotu ich wierzytelności. Dlatego mogą oni mocno się starać, aby znaleźć powód do zgłoszenia wniosku o umorzenie postępowania upadłościowego. Wystarczy, że jeden z wierzycieli bankowych, który został pominięty we wniosku, znajdzie swojego klienta na liście ogłoszonych upadłości konsumenckich. Pozostali wierzycieli bardzo chętnie wykorzystają tę informację. Efekt? O zaistniałym fakcie bardzo szybko dowiedzą się sędzia-komisarz oraz syndyk. A dalszą konsekwencją będzie umorzenie postępowania. Upadły konsument może wyjść z całego zamieszania obronną ręką tylko wtedy, jeśli sąd uzna, że zatajone informacje nie miały znaczącego wpływu na jego sytuację.

Konsekwencje karne

Dla wielu upadłych konsumentów, odpowiedzialność karna może mieć najmniejsze znaczenie, ponieważ dużo ważniejsza będzie dla nich obawa przed oddaleniem wniosku lub umorzeniem całego postępowania. Niemniej jednak, należy także być świadomym, że zgodnie z Prawem Upadłościowym za podanie nieprawdziwych danych we wniosku, podlega się karze pozbawienia wolności od trzech miesięcy do nawet pięciu lat. Ponadto, upadły konsument może mieć problem z ponownym ogłoszeniem upadłości w przyszłości. Bardzo precyzyjnie określa ten fakt Prawo Upadłościowe.

W kategorii: Wnioski i porady

Restrukturyzacja długu bankowego

Restrukturyzacja długu bankowego

W spiralę zadłużenia może wpaść każdy – Ty również

W spiralę zadłużenia może wpaść każdy – Ty również

Upadłość konsumencka a wynagrodzenie za pracę

Upadłość a wynagrodzenie za pracę
Pomagamy w ogłoszeniu upadłości

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomagamy w ogłoszeniu upadłości:








  • Email
  • Facebook
  • Google+
  • Pinterest
  • Twitter
  • YouTube
Pobierz poradnik

Najnowsze artykuły:

Czym jest sąd restrukturyzacyjny?

Czym jest sąd restrukturyzacyjny?

Co się dzieje po otwarciu postępowania sanacyjnego?

Syndyk masy upadłościowej

Dlaczego firmy upadają?

Dłużnik niewypłacalny

Restrukturyzacja. Cz. 3. Postępowanie układowe

Bankructwo:

Prawo upadłościowe a zakaz prowadzenia działalności gospodarczej

Prawo upadłościowe a zakaz prowadzenia działalności gospodarczej

Czy upadłość konsumencka jest dobrym sposobem na wyjście z długów?

Pomocna dłoń antywindykatora

Od niewypłacalności do upadłości. Jak funkcjonują polskie przedsiębiorstwa?

Kontrola rachunków bankowych

ABC Upadłości:

Dlaczego firmy upadają?

Dlaczego firmy upadają?

Zacznij budować swoją wolność finansową

Życie po upadłości

Kilka wskazówek na skuteczne oszczędzanie pieniędzy

Kilka słów o nas:

Opisujemy procedurę upadłości konsumenckiej, historie ludzi, doradzamy jak rozpocząć nowe, wolne od długów życie.

Kategorie artykułów:

  • ABC Upadłości
  • Wnioski i porady
  • Życie po upadłości
  • FAQ
  • Wyjście z długów
  • Bankructwo
  • Restrukturyzacja
  • Zagranica
  • Czyszczenie BIK

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

od dnia 25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (dalej zwane – „RODO”), którego przedmiotem jest ochrona Twoich danych osobowych.

W związku z tym pragniemy Cię poinformować, że w ramach prowadzenia naszej strony internetowej korzystamy z wielu technologii służących zbieraniu i przetwarzaniu danych osobowych, także związanych z plikami „cookie”.

© 2019 · Spirala zadłużenia ·